Seuraavassa myynnin kiihdyttimiä alkavaan syksyyn:

1. Jos soitat sopiaksesi tapaamisia niin käy läpi puhelinskriptisi (onhan sinulla sellaisia?) ja aseta itsesi asiakkaan asemaan ja kysy itseltäsi: ”Jos tämä henkilö soittaisi minulle niin mitä minä ajattelisin?”

Näin näet puhelusi erilaisesta näkökulmasta ja se antaa sinulle mahdollisuuksia räätälöidä ja sovittaa skriptisi toimimaan paremmin.

2. Saa enemmän takaisinsoittoja. Myynti on kontaktipeliä ja kun saat parannettua takaisinsoittojen määrää niin se kasvattaa sinun kontaktien määrää.

Siis mieti, minkälaisen viestin jätät vastaajaan. Tee siitä sellainen, että potentiaalinen asiakas ei voi muuta kuin soittaa takaisin.

3. Näe itsesi enemmän ongelman ratkaisijana kuin myyntihenkilönä. Mene seuraaviin tapaamisiisi asiantuntijana ja unohda se myyntitykitys. Näin saat paremmin rakennettua luottamusta, mikä on edellytys kaupan päättämiselle.

4. Ota henkilökohtainen valmennushetki esimiehesi kanssa. Tai käytä meitä! Ensimmäinen tapaaminen ei maksa mitään.

Pyydä seuraamaan sivusta, teetkö asioita oikein ja mitä ja missä vielä voisit parantaa. Ota toinen henkilö mukaan asiakaskäynneille seuraamaan työskentelyäsi tai kuuntelemaan puheluitasi. Sieltä niitä löytyy asioita, joilla voi olla huikea parantava vaikutus myyntiin!

5. Rakenna uusiksi myyntiesityksesi, tiivistä se. Näin laatu paranee ja viestisi menee paremmin perille ja tekee vaikutuksen.

6. Pidä tauko kaiken kiireen keskellä. Juo kuppi kahvia tai teetä. Selkeytä ajatteluasi ja laita asiat tärkeysjärjestykseen. Ja myynnissähän se on lyhyesti 80/20. Tee 80% ajastasi asioita, jotka tuovat myyntiä, ja 20% ajastasi myynnin tukitoimiin ja pakollisiin rutiineihin.

7. Käy läpi ns. kuumat asiakkaat ja muukin seuranta. Oletko ollut liian innokkaasti heidän perässään ja vaivaat heitä liikaa? Vai ovatko jääneet unholaan? Tärkeintä on, että seuraava askelmerkki on sovittu. Joskus vähemmän on enemmän.

8. Käy vaikka lounaalla yrityksesi parhaimpien myyntikavereiden kanssa. Ota keskustelun aiheiksi asioita, joista voit itsekin hyötyä. Mitä he tekevät eri tavalla kuin sinä? Mikä tuo heille tulosta? Miten heillä on myynnin määrä, suunta ja laatu -asiat?

Kertovat kyllä mielellään kun lupaat tarjota lounaan:-)

9. Varmista ja käy läpi loppuvuoden tavoitteesi. Numerot eivät valehtele. Tavoitteet ja niiden saavuttaminen on suurin yksittäinen motivoiva tekijä.

10. TURBO BOOSTER Ja kun tiekartta on selvillä ja tiedät mitä tehdä niin:

MUISTA ITSEKURI – SE ON AVAIN MENESTYKSEEN!

Lisäoppia huippumyyjän kehonkielen kehittämiseen löydät Oppia.fi – Oppimisen verkkokaupasta! Tutustu kurssiimme ”Kehonkielen, mikroilmaisujen ja -eleiden tunnistaminen ja hyödyntäminen menestyksellisesti myynnissä”

Menestystä!

Veli Inget KM
Veli Inget

Kirjoittaja on myynnin ja valmennuksen ammattilainen. Pitkä oma myynti- ja myyntijohto ura ja kokemus antavat pohjan myynnin todelliseen maailmaan. Vankka pedagoginen koulutus, KM, takaa valmennusten viennin käytännön työhön ja tuo huipputulokset. 100% tyytyväisyystakuu.

Huippumyynti Akatemia on yksi yli sadasta Oppian kouluttajakumppanista. www.myyntivalmennus.fi