Ammattilaiselta ammattilaiselle - Tarinoita yli 200 kouluttajakumppanin verkostolta

Asiakaspalvelu / Service Desk / Contact Center

Vuoden parhaat service desk ja contact center -tiimit valittu

Tänä vuonna 20 vuotta täyttänyt Yhteys asiakaspalvelukonferenssi toimi juhlavuotenaan jälleen myös Vuoden Service Desk ja Vuoden Contact Center -voittajien julkistamistilaisuutena. Molempiin kilpailuihin voivat osallistua niin yksityisen kuin julkisen sektorin isot ja pienet yksiköt.

”Kilpailut on koettu arvokkaana kokemuksena kaikissa osallistuneissa yrityksissä. Kisan auditointi vaatii osallistujilta panostusta mutta tuo kattavuutensa ansiosta hyödyllistä tietoa organisaatiolle toiminnan kehittämiseksi. Ammattimaiset auditoijat ja auditoinnin kattavuus ovat tärkeimpiä tekijöitä, ei katsella vain mittareita vaan aitoja tuloksia toiminnassa. Voittajaorganisaatiossa näkyy juurikin panostus kokonaisuudessaan toimintaan eikä vain yhdelle osa-alueelle”, kertoo Wave asiakaspalveluverkoston Senior Consultant Jani Iivonen.

Vuoden Service Desk 2017: CINIA service desk

Vuoden parhaaksi service deskiksi kruunattiin Cinian yritys- ja yhteisöasiakkaita palveleva service desk. Valintaan vaikuttivat erityisesti erinomainen asiakas- ja henkilöstötyytyväisyys, hyvä esimiestyö ja johtamiskäytännöt sekä strategiasta johdettuihin tavoitteisiin perustuva kehittämisen roadmap.

”Cinian strateginen päätös vahvistaa omaa service deskiä toteutuu kehittämisen johdonmukaisuutena ja pitkäjänteisyytenä. Päivittäinen esimiestyö on intohimoista ja innostavaa, ja henkilöstön ammattitaito on korkealla tasolla myös asiakkaan näkökulmasta”, sanoo kisan pääauditoija, konsultti-valmentaja Liisa Torkkeli.

Cinia tarjoaa kotimaisille ja kansainvälisille asiakkailleen tietoliikenne-, ohjelmisto- ja pilvipalveluita, ja service deskin toiminnan kehittäminen on keskeinen tekijä tuotettujen palveluiden toiminta- ja käyttövarmuudessa.

“Saamme usein kiitosta asiakkailtamme, ja kun sitä täydentämään saimme nyt hienon palautteen Wakarun kilpailusta, uskomme entistä vahvemmin olevamme oikealla tiellä toimintamme kehittämisessä. Seuraamme jatkuvasti asiakaspalautetta nollatoleranssin periaatteella. Saan automaattisesti viestin kiitettävästä tai heikommasta asiakaspalautteesta, johon reagoimme heti”, iloitsee Cinia service deskin vetäjä Teri Nikkanen.

vuoden_sd_2017_tuuletus_1200x.jpg
Taneli Vuorinen ja Teri Nikkanen kävivät pokkaamassa Cinian palkinnon Yhteys-konferenssissa. Kuva: Mika Suikkanen, Vaino Productions.

Vuoden Contact Center 2017: TVR, vakuutusyksikkö

TVR:n vakuutusyksikön valinta Vuoden Contact Centeriksi oli historiallinen, sillä voittajaksi valittiin ensimmäisen kerran julkinen asiantuntijaorganisaatio. Asiakaspalvelukilpailua on järjestetty vuosittain aina vuodesta 1999.

Voittajan valinnan perusteluissa korostettiin muun muassa seuraavia asioita: asiakaspalveluyksikössä toimitaan asiakaspalvelutyön ja – johtamisen parhaiden käytäntöjen mukaan, organisaatio on erittäin asiakasmyönteinen, joka toimii palveluliiketoiminnan periaattein ja arvoin, osaamisen kehittämiseen panostetaan – työntekijäkokemus on näkyvästi esillä keskeisenä tulevaisuuden menestystekijänä.

Kilpailun pääarvioija Elina Soukolan mukaan TVR:n vakuutusyksikkö on Suomi 100 -hengessä julkinen asiantuntijaorganisaatio, joka toteuttaa laissa asetettua tehtävää: määrää ja perii työttömyysturvan työnantajamaksuja.

”TVR:n vakuutusyksikkö on esimerkki lainsäätäjän toimista, jossa tehtävään erikoistuva julkinen toimija on onnistunut tehtävässään aiempaa toimintatapaa ja yksityistä sektoria tehokkaammin. Vakuutusyksikkö myös neuvoo asiakkaita maksuvelvoiteperusteissa ja tekee asiantuntijapäätöksiä. Organisaatio toimii kuitenkin palveluliiketoiminnan periaattein, asiakaskeskeisesti”, Soukola sanoi palkinnonjakotilaisuudessa.

TVR:n asiakaspalvelupäällikkö Arto Smedberg kertoi vakuutusyksikön menestystarinan alkaneen viisi vuotta sitten, kun yksikkö perustettiin. Työttömyysvakuutusmaksujen perintä tuli kokonaan uutena tehtävänä TVR:lle.

– Asetimme tavoitteeksi tehdä tulevaisuudessa erinomaista asiakaspalvelua mahdollisimman tehokkaasti. Viisi vuotta olemme tehneet jatkuvaa kehittämistyötä ja siten saavuttaneet nykyisen asiakaspalvelutason. Yhteinen päätöksemme on jatkaa kehittämistyötä edelleen.

Vuoden_CC_1200x_tuuletus.jpgTVR:n vakuutusyksikkö tuulettaa asiakaspalvelupäällikkö Arto Smedbergin (kuvassa keskellä) johdolla historiallista voittoaan. Kuva: Mika Suikkanen, Vaino Productions.

Katso lisää kilpailusta sekä aiempien vuosien voittajat:
Vuoden Service Desk -kisasivut
Vuoden Contact Center on nyt Vuoden asiakaspalvelu -kilpailu

Voittajien tiedotteet:
Cinia service desk
TVR vakuutusyksikkö

www.yhteys.com #Yhteys17